HOE WERKT JE CAMERA?

LEER FOTOGRAFEREN!

Begin echt te fotograferen!
Privé Workshop fotografie

Samen gaan we op pad met jouw eigen camera. Ik laat je praktisch zien hoe je sterkere foto’s maakt. Één op één zorgt ervoor dat jij écht leert wat je wilt leren. Geen wachtijd en helemaal op je eigen niveau. Wat wil jij leren?!

M, Av, Tv

LEER HANDMATIG FOTOGRAFEREN

Schrijf je in voor een workshop. Al meer dan 250 mensen gingen u voor.

Reisfotografie: Kind in Mongolië en knuffel in groen landschap; foto door fotograaf Feike Faase

Leer anders kijken

Je hebt een prachtige camera maar geen idee waar al die knopjes voor zijn. Zoveel opties dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Door simpele uitleg en oefeningen leer je alle opties kennen. De mooiste gebouwen rusten op een stevige fundering. Ook fotografie staat met een solide opbouw.

Privé Workshop Fotografie door Feike Faase.

Sluitertijd instellen

Ieder onderwerp dat je fotograferert heeft een bepaalde snelheid of het staat stil. En zelfs als het onderwerp stil staat kan de omgeving in beweging zijn of jijzelf. Het is dan ook bijna onmogelijk om je camera helemaal stil te houden als je uit de hand fotografeert. Het is dus belangrijk om de juiste sluitertijd te kiezen die niet te langzaam is maar nog wel een juiste belichting geeft.

Feike Faase - Privé workshop fotografie

Gebruik scherptediepte

Het heeft allemaal te maken met de compositie. De compositie moet een goede balans hebben tussen de voorgrond en achtergrond. Diepte kan makkelijk worden gecreëerd  door een of meerdere objecten op de voorgrond te laten verschijnen. Het kan een object zijn dat dichtbij is of ver weg.

Privé Workshop Fotografie door Feike Faase.

Vang het mooie licht

Het meest belangrijke element in een landschapsfoto is het licht: het zorgt voor sfeer en gevoel. Met licht staat of valt een landschapsfoto. Minder licht geeft meer drama en dat kan ontzettend mooie effecten geven. Welke lichtmeter je op je camera gebruik is hiervoor essentieel.!

Privé Workshop Fotografie door Feike Faase.

Daglicht is mooi

Probeer te voorkomen dat je de flitser op je camera moet gebruiken: die leidt je onderwerpen af en produceert fel en oninteressant licht. Als je bij weinig licht fotografeert, kun je een hoge ISO gebruiken en een lens met het grootste diafragma.

© Feike Faase Fotografie

Samen oefenen

Wil je beter leren fotograferen? De mooiste momenten op jouw manier vastleggen? Ik geef je graag tips en trucs om tot de mooiste foto’s te komen. Welk diafragma, sluitertijd, iso-waarde of lichtmeter kan je het beste gebruiken in welke situatie. Samen oefenen we met je eigen camera zodat je op reis meteen aan de slag kunt.

Wil je (beter) leren fotograferen?!

Schrijf je in voor een workshop
Samen bepalen we een datum wanneer we op pad gaan.

Stuur mij een bericht!
De privé workshops kosten €50,- per uur. De start is standaard vanuit centrum Amersfoort, Een afwijkende plek is mogelijk op aanvraag.